Čemu vlagati v kreativnost.
Vedno bolj so aktualni trendi izboljševanja kakovosti in agilno poslovanje – da torej z manj naredimo več. Kar je odlično in zagotovo spreminja poslovanje podjetij. A vendar izboljševanje kakovosti ne pomeni nujno tudi boljše učinkovitosti. Kreativnost in inovativnost sta nujno potrebni za vsako podjetje. Samo boljša kakovost in boljše storitve so nujne, a niso dovolj.
“V podjetju, ker so se v različnih delih posvetili izboljšanju kakovosti in samo kakovosti, so sicer v posameznem delu zelo kakovostni, a so brez kreativnosti in pogleda na celotno organizacijo ostali neučinkoviti, ker so obstali na načinu delovanja, ki bi ga bilo treba v celoti spremeniti.” je povedal dr. Edward de Bono.
Še en trend, ki ga zasledujemo, je “downsizing” – odpuščanje oziroma zmanjševanja stroškov po logiki delati več z manj. Stroške že lahko zmanjšamo, a če jih zmanjšamo preveč in odrežemo tisto, kar nam omogoča raziskovanje novih možnosti, potem poslovanje postane zelo nevarno. Čim podjetje postane vitko, zmanjševanje stroškov ni več učinkovito. Takrat potrebuje kreativnost.
Leta 1969 je Edward de Bono skoval frazo Lateralno razmišljanje, ki je v Oxfordovem slovarju razložena kot: način reševanja problema z uporabo domišljije za iskanje novih načinov gledanja nanj.
Lateralno razmišljanje je specifična metoda razmišljanja, ki se je lahko nauči in jo uporabi kdorkoli. Z uporabo orodij presežemo “klasično” kreativno razmišljanje, kot je na primer viharjenje možganov oz “brainstorming”, ki po mnenju de Bona lahko celo zavira pravo in učinkovito kreativnost.
V podjetju Merck & Co. Whitehouse station so med svoje managerje na različnih stopnjah vodenja povabili dr. Edwarda de Bono, da je predstavil tehnike Lateralnega razmišljanja in Šest klobukov razmišljanja®, kar se je izkazalo za izredno dobro sprejeto in učinkovito. Z uporabo tehnike provociranja PO so se namenoma odmaknili od ustaljenih vzorcev delovanja in razmišljanja. Tako so ustvarili nov pristop do upravljanja s časom t. i. “time management”, spremenili pogled na to, kako obravnavati prioritete itd. Kot rezultat pričakujejo bolj zadovoljne in učinkovite zaposlene, posledično pa tudi bolj dobičkonosno delovanje podjetja, je povedal Marty Mazurek.
Z uporabo metode kreativnega razmišljanja in spreminjanja kulture zaposlenih, s spodbujanjem kreativnega razmišljanja po E. de Bonu so na londonskem letališču Heathrow revolucionarizirali način parkiranja, je povedal Paul Swift, koordinator usposabljanja, BAA.
“Kot da bi investirali v raziskavo … Ne morete zagotoviti, da boste pri vsaki investiciji v raziskave dobili rezultate, lahko pa garantirate, da ne boste nikoli dobili dobrih idej, če nikoli ne boste vložili v raziskavo. Enako je s kreativnostjo.” dr. Edward de Bono.